איפה אפשר ללמוד רייקי?

איפה אפשר ללמוד רייקיבימינו ישנם מקומות רבים בהם אפשר ללמוד רייקי – מכללות, מתנ"סים, קתדרות עירוניות, קופות חולים, מורים פרטיים ועוד. לכל אחד מאלה יש את היתרונות ואת החסרונות שלו. אז איפה אפשר ללמוד רייקי?

מכללות

במרבית המקרים קורסי הרייקי במכללות הם למעשה קורסים למודעות עצמית שבהם משולבים לימודי רייקי. מכיוון שכך, הקורסים ארוכים ובמרבית המקרים יקרים. מי שרוצה ללמוד רק רייקי, ימצא את הקורסים האלה עמוסים ומסורבלים שלא לצורך. עם זאת, בדרך כלל המורים לרייקי במכללות הם מורים ותיקים ומנוסים.

מתנ"סים

קורסים המתקיימים במתנ"סים מיועדים לקהל הרחב אך בעקבות מגבלות של הנהלות המתנ"סים לשלם סכומים נאותים, מרבית המורים במתנ"סים הם מורים מתחילים אשר מוכנים לעבוד תמורת שכר נמוך יותר, ובלבד שיוכלו להתחיל ללמד. היתרון בכך הוא המחיר הנמוך עבור התלמידים. אין הדבר מעיד על טיב ואיכות הסדנה. בהחלט יתכן, ואף נתקלתי במספר מקרים, בהם מורים מתחילים היו ברמה גבוהה עשרות מונים ממורים ותיקים יותר.

קתדרות עירוניות

בקתדרות עירוניות מעבירים, בדרך כלל, סדנאות רייקי 1+2 לקהל שמטרתו אינה תמיד ללמוד רייקי אלה פשוט ללמוד – להעסיק את עצמו. הקהל הוא לרוב אוכלוסיה בוגרת בעלת זמן פנוי. ברוב המקרים גם לא ניתן להמשיך ללמוד את השלבים הגבוהים יותר של שיטת הרייקי. עם זאת, לרוב המורים בעלי ניסיון והמחיר שווה לכל נפש היות והוא מסובסד על ידי העירייה.

קופות חולים

לאחרונה התחילו מספר קופות חולים להעביר סדנאות לרייקי. לרוב אלו מורים מנוסים והמחיר נמוך אך ההתמקדות היא ברייקי כשיטת ריפוי ואין דגש על הרייקי כדרך להתפתחות אישית, דבר שלדעתי "מפספס" את העיקר. יש ברייקי הרבה יותר מאשר הנחת ידיים והעברת אנרגיות וכדאי שהסדנה אליה אתם מתכוונים להצטרף תכלול את הדברים הנוספים.

מורים פרטיים

במקרה של מורים פרטיים המגוון הוא עצום ודרכי ההוראה מגוונות ושונות. יש המלמדים בקבוצות ויש המלמדים באופן אישי, יש סדנאות של 8 שעות ויש כאלה של 20 שעות, מקבלים חומר כתוב על מספר דפים משודכים בסיכה או חוברת עשירה בתכנים, ועוד. לרוב המורים ילמדו כפי שלמדו הם אצל המורה שלהם. חלקם ישנו את דרכי ההוראה שלהם ויסגלו לעצמם את דרך ההוראה הייחודית להם.

מקומות נוספים

לאחרונה יש אפשרות, בעיקר באנגלית, ללמוד רייקי על רשת האינטרנט באמצעות חוברות כתובות, קטעי וידאו, קטעי קול מוקלטים וכדומה. לדעתי רייקי יש ללמוד אצל מורה, באופן אישי, פנים אל פנים, ואת הקורסים האינטרנטיים אפשר לקחת כתוספת להרחבת הידע.

לסיכום

כאשר אתם בודקים איפה אפשר ללמוד רייקי, כדאי לשאול את כל השאלות – מי המורה? מה הניסיון שלו? מה המחיר? מי הקהל? האם יש המשכיות? האם אפשר לדבר עם המורה לפני הקורס?


תגים: , ,

כתיבת תגובה