לימודי רייקי – האם וכמה לחכות בין שלב לשלב?

הכותרת של הרשומה כבר מרמזת על כך שיש יותר מדעה אחת לגבי אם וכמה זמן להמתין בין לימודי שלבי הרייקי.

ישנם מורים שדורשים זמן מינימלי של 3 חודשים, יש הדורשים 6 חודשים, יש הדורשים כמות מסויימת של טיפולים ועוד. לפני קיום התנאים הללו הם פשוט לא מסכימים לקבל את התלמיד ללימודי השלב הבא.

מורים אחרים טוענים שהאנושות היום מתקדמת יותר מאשר בתקופתו של אוסואי ולכן אין כלל צורך להמתין – ניתן אפילו ללמוד את שני שלבי הרייקי הראשונים ביחד, בסדנה אחת.

לימודי רייקי

אנחנו יודעים היום שכאשר אוסואי לימד, היה הלימוד מותאם אישית לתלמיד וכל אחד התקדם בקצב המתאים לו. תלמידים היו באים לאוסואי, מקבלים משימה או תרגיל אותו היו מבצעים בבית ורק כאשר הגיעו לרמה נדרשת, היו חוזרים לאוסואי על מנת לקבל את המשימה הבאה. כל תלמיד התקדם בקצב שלו.

כאשר הייאשי וקציני הצי באו ללמוד אצל אוסואי, הותאם הלימוד עבורם והם קיבלו את הידע בצורה מרוכזת, ללא צורך רב בתרגול. בעת לימוד השיטה היה דגש רב על טיפולים, לפי דרישת הייאשי והקצינים, ולפיכך ניתן היה לדלג על רוב הלימודים הרוחניים.

כאשר הייאשי לימד, הוא ערך סדנאות הכוללות את שתי הדרגות הראשונות בחמישה מפגשים יומיים רצופים בני כשעה וחצי כל מפגש.

טקאטה אמנם הפרידה את לימודי הדרגה הראשונה מלימודי הדרגה השניה אך תלמידיה טוענים שלא תמיד דרשה להמתין בין השלבים.

אגב, אחרי לימוד השלב הראשון טקאטה לא נהגה להעניק תעודה. רק אם התלמיד המשיך לדרגה השניה הוא היה מקבל גם את התעודה של הדרגה הראשונה.

באופן אישי אני מעדיף לעשות הפרדה בין השלבים אך אינני מחייב המתנה בין שלב אחד למשנהו. אם התלמיד מרגיש מוכן, אני מאפשר לו להמשיך ללמוד את הדרגה השניה ברצף לאחר לימודי הדרגה הראשונה.

לכל אדם יש את מסלול ההתפתחות האישי שלו ואני מרגיש שמצד אחד אינני יכול לעכב מישהו שלהוט להמשיך ומצד שני אל לי להאיץ בו.

ההתקדמות במסלול היא אישית ונעשית על פי החלטת התלמיד בלבד.


תגים: , ,

כתיבת תגובה